۵ راهکار کاهش مصرف چربی های اشباع را بشناسید

استاندارد

مجله سلامت هفت پا تقدیم می نماید:
۵ راهکار کاهش مصرف چربی های اشباع را بشناسید در مجله سلامت هفت پا:

به گزارش خبرنگار گروه خبری مجله سلامت هفت پا به نقل از مهر، شما به مصرف مقداری چربی در رژیم غذایی تان احتیاج دارید، اما می توانید میزان مصرف چربی اشباع را کاهش دهید. چربی های اشباع شده در گوشت و محصولات لبنی وجود داشته که در بروز کلسترول بالا نقش دارند. کاهش چربی های اشباع به هنگام کاهش وزن می تواند به شما در کاهش کالری کمک کند.

کارشناسان تغذیه، مصرف شیر یا ماست را به جای مصرف خامه توصیه می کنند. همچنین بهتر است ماست یا شیر کم چرب یا فاقد چربی مصرف شود.

مصرف گوشت کم چرب توصیه می شود. اگر در زمان پخت غذا بر روی گوشت لایه سفید چربی دیدید، قبل از پخت آن را بردارید.

به جای کره و روغن های حیوانی از جایگزین های سالم تری نظیر روغن های گیاهی نظیر زیتون، کانولا و روغن بدست آمده از مغزیجات استفاده شود. در مورد مصرف روغن نارگیل و روغن پالم محتاط باشید چراکه این روغن ها در مقایسه با سایر روغن های گیاهی دارای چربی اشباع بیشتری هستند.

اگرچه کلسترول تخم مرغ به آن اندازه که تصور می شود خطرناک نیست، اما زرده تخم مرغ دارای چربی اشباع بوده و حدود ۶۰ کالری دارد. بهتر است نصف زرده تخم مرغ را با یک سفیده تخم مرغ دیگر جایگزین نمایید.

با این شیوه تدریجی، می توانید شاهد کاهش مصرف چربی های اشباع و در نتیجه کاهش وزن خود باشید.

مجله سلامت هفت پا - کلیه مطالب از مراجع معتبر و مجاز جمع آوری شده است و هفت پا مسئولیتی در قبال محتوا ندارد. این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. مدیر مسئول: محمد ادب آوازه


مشاهده : ۵ راهکار کاهش مصرف چربی های اشباع را بشناسید

۵ راهکار کاهش مصرف چربی های اشباع را بشناسید

4 January 2018 | 3:01 am